Konfliktní situace a strategie jejich řešení

    Naučte se pracovat s odlišným názorem komunikačního partnera a zvládat jeho i své emoce. Pochopte, proč je třeba poznat druhého, na základě toho zvolit v různých situacích vhodnou taktiku a argumenty, a tím předcházet konfliktům.

    Profil absolventa

    • účastník zná 5 přístupů k řešení konfliktů a dokáže je použít vzhledem k vývoji konfliktní situace
    • v konfliktní situaci dokáže zvládat své emoce
    • zná techniku kolečka námitek a dokáže reagovat na neoprávněnou námitku
    • zná techniku 4 kroků a dokáže reagovat na oprávněnou námitku

    Obsah a struktura semináře

    • Úvod do semináře
    • Obtížné momenty při jednání s druhými lidmi – skupinové cvičení
    • Typologie Thomas Kilmann conflict Mode Instrument (TKI)
    • Práce s typologií TKI
    • Techniky zvládání oprávněných a neoprávněných námitek a jejich nácvik
    • Diskuse a aplikace do praxe účastníků
    • Závěr semináře